zondag 6 december 2009

# Ding 23

Whoehoe!!! Ik heb de finish gehaald en ben klaar met 23 dingen! (Ding 22 heb ik overgeslagen, misschien dat ik deze over een paar jaar invul, aangezien ik nu nog niet in een bibliotheek werk.) By the way, deze opdrachten zijn gemaakt in 2 week in plaats van maanden...

Mijn favoriete dingen onderweg waren het weblog, de RSSfeeds, Twitter, YouTube en LibraryThing. Het is leuk om je ervaringen te delen, vooral als je weet dat niemand je volgt:P, het is goed om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws op bepaalde gebieden, Tweets zijn ontzettend grappig om te lezen (waar sommige mensen zich niet al druk om maken), YouTube is echt een gigaopslagbak van videofilmpjes en het is ontzettend leuk om te kijken wat andere mensen van boeken vinden (ik ben en blijf nu eenmaal een boekenwurm!)

Dit leerprogramma heeft mij ervan bewust gemaakt dat ik toch maar een account moest aanmaken bij Twitter en LinkedIn. Dit is gewoon de toekomstige manier van communiceren en de manier om gevonden te worden door de toekomstige werkgever.

Ik werd niet echt verrast door de opdrachten, al snap ik nog steeds niet helemaal wat een bibliotheek nou met Flickr moet. Bij de rest van de opdrachten was het duidelijker waarom biblioteheken daarvan op de hoogte zouden moeten zijn.

23 Dingen was voor mij interessant en ik heb veel geleerd. (Vooral dat Google echt ontzettend veel meer is dan alleen een zoekmachientje!) Een aantal onderdelen van de 23 dingen blijf ik ook zeker gebruiken: RSSfeeds, Twitter, GoogleDocs, LinkedIn en LibraryThing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten